Tips voor een Betere Weerstand

Swipe to the left
Tips voor een Betere Weerstand
Door Emanuelle Vos 9 februari 2018 3806 keer bekeken Geen reacties

Hoi! Mijn naam is Emanuelle. In het nachtleven ben ik DJ en overdag houd ik mij voornamelijk bezig met natuurgeneeskunde, gezonde voeding en een wereld in harmonie en glorie. Ik ben heel blij dat mijn interesses prachtig in de essentie van Unlimited Health bij elkaar komen.

Elke maand zal ik elke maand een artikel schrijven over producten in de winkel, grappige feitjes en hoe je de producten het beste kan gebruiken. Alles vanuit eigen oogpunt, dus lees mee voor mijn ervaring en meer!

De eerste maand van het nieuwe kalenderjaar is afgesloten! Wat heeft januari jou tot nu toe gebracht? Had je een rits aan goede voornemens en is het vol te houden? Ik vraag me altijd af waarom we niet beginnen met die goede voornemens op het moment dat we deze verzinnen en voor onszelf opschrijven. Het was soms koud afgelopen maand, nat met wat sneeuw, hagel maar ook met prachtig winterweer, frisse lucht, de warmste dag in januari ooit gemeten en de mooiste kleuren.

Wat kunnen we doen om onszelf door deze dagen heen te krijgen zonder snotneus of andere griepachtige symptomen? De zon is natuurlijk wat verder te zoeken dan in de zomer dus een vitamine D is geen overbodige luxe. Een vitamine D in combinatie met vitamine K2 is voor ieder, maar vooral voor veganisten een zeer goede optie omdat deze vitamine in combinatie met calcium zorgt voor een goede botdichtheid. K2 heeft een sterke relatie met vitamine D en voor een goed immuunsysteem niet te ontbreken in je dagelijkse suppletie. Unlimited Health heeft verschillende hoeveelheden per druppel tussen de 1000 en 3000 iu, een liposomale spray van NOW en vitamine D voor kinderen.

Een vitamine C wil je eigenlijk altijd in de kast. Ben je vermoeid, heb je een aft in je mond of helen wonden slechter? Dan kan Vitamine C je er goed van dienst zijn. Verschillende vitamine C kun je vinden in de webshop, probeer een acerola bes poeder of baobab voor in je smoothie of kies voor een capsule vorm.

Er zijn ook verschillende immuunversterkende supplementen te vinden, bijvoorbeeld van PRL op basis van paddenstoelen. Een mooie aanvulling, of eigenlijk niet te missen item in de kast vind ik bijenpollen. Omdat bijenpollen een complete bijenkolonie van voldoende voedingsstoffen moet voorzien, is het niet verwonderlijk dat ze een uitmuntend hoge voedingswaarde hebben. De pollen worden ook wel ‘De fontein van de jeugd’ genoemd. Ze bevatten een enorme hoeveelheid vitamine A, vitamine B-complex, C, D en E, evenals veel vetzuren en sporenelementen. Er zit relatief veel vitamine B12 in de bijenpollen, wat het waardevol maakt voor mensen die weinig of geen vlees eten.

Zo leek het mij wel leuk om twee stevige ontbijtgerechtjes te delen met producten die je tijdens deze verandering van temperaturen door helpt zonder fysieke tegenvallers. Niets is natuurlijk gegarandeerd maar een ding weet ik wel zeker; deze ontbijtjes zijn super jammie!

Kijk voor tips over voedselcombinaties in één van de folders van E3live en vergeet niet je noten te wellen een avond van te voren en ze ’s ochtends ook nog even na te spoelen.

Als eerste de quinoa porridge:

Wat heb je nodig?

Kook de quinoa 5 minuten en laat nog 10 minuten met de deksel staan. Vervolgens kun je deze af laten koelen maar voor het eerste ontbijt kun je de warme quinoa al overplaatsen in een kommetje. Ik doe meestal wat meer dan nodig en zo kan ik drie dagen een kommetje vullen voor ontbijt. Giet de hennepmelk er overheen. Voeg hennepzaad, een theelepel bieten- of framboospoeder en vers fruit en de andere toppings toe. Daar is je proteïnerijke ontbijt vol vitamine C en natuurlijk veel meer!

Dan een tweede ontbijt optie:

Ik kies hier voor een meer verwarmend ontbijt stimulerend en desinfecterend. Het is ook een vrij hartig ontbijt met zoete combinaties.

Wat hebben we nodig?

De graanvrije granola’s zijn mijn favoriet. Op basis van gekiemde zaden en noten, met bijzondere smaken en goede toegevoegde superfoods. Het is zo een simpel ontbijt want van elk ingredient voeg jij exact toe hoeveel je lekker vind en genieten maar!

De gember, kaneel en cardemom activeren en werken ontstekingsremmend, peer voor de vezels en smaak, sinaasappel voor haar bijzondere smaaksamenwerking met kaneel en gember en de vitamine c en de hennepzaden voor de proteine.

Ik hoop dat jullie snel eens een van de ontbijtjes kunnen uitproberen en iedereen Unlimited Healthy door de weersveranderingen komt.

Voor nu een zonnige groet en tot snel,

Emanuelle